torstai 26. tammikuuta 2017

SalesUp-myyntitapahtuma 15.2.2017



Tampereen ammattikorkeakoulussa Liiketalouden ensimmäisen vuoden opiskelijat pyörittävät reilun kymmenen hengen ryhmissä oppiyrityksiä heille arvotuilla toimialoilla. Yritykset toimivat kuten oikeat yritykset, mutta raha ja tavarat liikkuvat vain virtuaalisesti. Tamkin oppiyritysten virtuaaliympäristö on Kykylaakso, ja kauppakumppaneita löytyy myös Oivallan ja Napalaakson virtuaaliympäristöistä. Tammikuusta lähtien myös International Business opiskelijoiden oppiyritykset ryhtyvät tekemään kauppaa Kykylaaksossa.  

Vuoden alussa opiskelijat saivat toimeksiannokseen järjestää Myyntitapahtuman 15.2. Nimeksi tapahtumalle keksittiin SalesUp, jota tullaan käyttämään tapahtuman nimenä myös tulevaisuudessa. Vastuu tapahtuman toteutuksesta on opiskelijoilla, tosin valmentajat ja opettajat auttavat tarvittaessa. Myyntitapahtuman pohjalta opiskelijat oppivat messujen suunnittelusta, niihin valmistautumisesta ja niissä toimimisesta. Kaikki pyritään tekemään samoin kuin oikeassa maailmassa, mutta mahdollisuus virheiden tekemiseen mahdollistaa oppimisen mokien kautta.  

SalesUp:ssa oppiyritykset ovat esillä omilla ständipisteillään, ja päätavoitteena on luoda lisää kontakteja ja kauppoja muiden yritysten kanssa. Ständejä löytyy B- ja C-rakennusten auloistaFirmat päättävät itse ständiensä ulkonäöstä ja sisällöstä. Huhuja on kuulunut hauskoista ja mielenkiintoisista aktiviteeteistä esittelypisteillä, sekä virvokkeista ja naposteltavista. 

Firmat osallistuvat kukin ennalta sovittuihin myyntineuvotteluihin Y-kampuksen firmatiloissa tapahtuman aikana. Y-kampuksen stagella yritykset esittelevät vuorollaan firmansa toimintaa ja tuotteita. Myyntitapahtuman aikana kaikilla on mahdollisuus mennä kuuntelemaan firmaesityksiä, kiertää ständeillä ja keskustella muiden oppiyritysten edustajien kanssa. Kuka tahansa voi halutessaan hakea infopisteeltä kirjekuoren, jossa on ohjeet ostamiseen SalesUp tapahtuman aikana. 

Tänä vuonna SalesUp-myyntitapahtuma on isompi kuin koskaan! Panostamme tapahtuman markkinointiin ja pyrimme ottamaan kansainvälisyyden huomioon kaikessa. Tapahtuman jälkeen on odotettavissa myös huippu video, josta pääsee seuraamaan mitä SalesUpissa tapahtui.