tiistai 31. tammikuuta 2017

SalesUpin lähtölaskenta


 SalesUp- myyntitapahtuman järjestelyt ovat jo hyvällä mallilla ja h-hetki häämöttää reilun kahden viikon päässä. Kävimme kyselemässä oppiyritysten EconeerinDuctan, Alpha GuardinDonumin, MintWearin sekä EcoGreenDesignin väeltä tunnelmia ja ajatuksia tulevasta SalesUp-tapahtumasta.

Kysyessämme oppiyrityksiltä, millä mielin he odottavat SalesUp- tapahtumaa vastaus oli yksimielinen. Myyntitapahtumasta ollaan innoissaan ja sitä odotetaan hyvillä mielin. Ilmapiirissä on huomattavissa myös hieman paineita, koska halu onnistua on suuri. Firmojen omien ständien suunnittelu alkaa olla jo hyvällä mallilla ja varsinkin ständien visuaalinen ilme on jo pitkälle mietitty. Työtä tietenkin vielä riittää, jotta hienot ideat saadaan toteutettua myös käytännössä. Suunnitelmissa on ainakin aktiviteetteja, syötävää sekä arvontoja messupisteille. Kaikki oppiyritykset ovat myös hankkineet itselleen sponsoreita tapahtumaan, jotka auttavat muunmuassa arvontojen ja kilpailujen palkintojen suhteen. Mielessä on kuitenkin pidettävä, että tapahtumassa ei todellisuudessa myydä mitään vaan kaikki kaupat tehdään virtuaaliympäristössä.


Tapahtuma-alueelle on myös tulossa oma alue vihreiden arvojen oppiyrityksille, joka kantaa nimeä Vihreä kädenpuristus. Heillä on tapahtumassa oma yhtenäinen alueensa Campus Caféen edustalla, jossa sijaitsee seitsemän vihreitä arvoja edustavan oppiyrityksen ständit.


Vihreän kädenpuristuksen logo


Tapahtuman yleinen järjestelyvastuu on oppilailla. Jokaiselle luokalle on jaettu oma vastuualueensa, joten käytännön järjestelyissäkin on odotettavissa uusia ideoita ja yllätyksiäMainosjulisteiden teko on tällä hetkellä työn alla ja pikkuhiljaa myös somekanaviin alkaa ilmestyä ennakkotiedotusta tapahtumasta. Muistakaahan osallistua myös Facebookissa tapahtuman sivuilla https://www.facebook.com/events/579460945580179/ ! Seuratkaa myös blogia, sillä ensi viikolla on tiedossa lisää informaatiota ja tunnelmapäivityksiä SalesUpia koskien.