perjantai 8. huhtikuuta 2016

IV Kansainvälinen brändiprojekti


Brändinhallinta/Brand Management on liiketalouden eli likon opintojakso, joka järjestettiin yhteistyössä International Business eli IB:n opiskelijoiden kanssa nyt neljättä kertaa. Opintojaksolla toteutetaan kansainvälinen brändiprojekti. Tamkista projektiin osallistui tällä kertaa 26 opiskelijaa.

Projektin eteneminen

Tsekin Brnon teknillisen yliopiston opiskelijat aloittivat Tamkin opiskelijoiden kanssa samaan aikaan opinnot tammikuussa 2016 ja loivat hollantilaisille materiaalin projektin tietoperustana toimivasta Ko Floorin Branding a Store -kirjasta. 
Brnon matkalle osallistuneita Tamkin opiskelijoita

Koko projekti starttasi helmikuun alussa Brnossa järjestetyllä kick-off-viikolla, johon osallistujia oli myös kahdesta hollantilaisesta ammattikorkeakoulusta. Tamkista viikolle osallistui opettaja Kirsi Tannerin lisäksi viisi likon ja viisi IB:n opiskelijaa. Hollantilaisten mukana tuli lisäksi yksi vaihdossa ollut Tamkin opiskelija - siksi kuvassa on 11 Tamkin opiskelijaa osallistumassa Brnon viikolle.

Floorin brändimalli oli perustana myös brändianalyyseissä, jotka toteutettiin Suomessa, Tsekeissä ja Hollannissa. Brändianalyysien perusteella laadittiin valituille kaupoille brändin kehittämissuunnitelmat.

Tiimityötä monikansallisissa ryhmissä


Opiskelijat toimivat monikansallisissa ryhmissä, joihin kuului IB:n ja likon opiskelijoiden lisäksi myös kansainvälisen partnerikoulun opiskelijoita. Yhteyttä pidettiin niin facebookin, skypen, whatsappin kuin sähköpostin väliltyksellä.

Projektin eri vaiheissa järjestettiin lisäksi koko projektin yhteisiä videokokouksia niin Tsekeistä, Hollannista kuin Suomesta. Videokokouksissa käytössä oli Googlen Hangouts.

Tamkin opiskelijoiden johtama vidokonferenssi onnistui hienosti

Viimeisen videokokouksen järjestivät Tampereen opiskelijat torstaina 7. huhtikuuta. Tampereella on tämän projektin viimeisen viikon aikana ollut projektin vieraina myös kolme Brnon opiskelijaa.