keskiviikko 22. helmikuuta 2012

TAMKin myyntitapahtuman tunnelmia 15.2.2012

Ystävänpäivän jälkeisenä päivänä ilmassa väreili jännitys. Oppiyritykset valmistelivat yksilöllisiä myyntipisteitään erottuakseen muista. Kilpailu asiakkaista oli kovaa ja monet hakivat yleisön huomiota erilaisilla peleillä, arvonnoilla ja tarjoamisilla. Esimerkiksi Jobaterian arvonnan pääpalkintona oli lahjakortti ravintola Franklyyn, mikä oli yksi tavoitelluimmista arvontojen pääpalkinnoista.

Oppiyritysten myyntipisteet oli siroteltu infopisteeltä ruokalaan asti. Myyntitapahtuman aikana oppiyritykset osallistuivat myyntineuvotteluihin, joissa he kävivät keskenään kauppaa. Koko tapahtuman ajan saimme lisäksi nauttia oppiyritysten tekemistä esityksistä, jotka olivat toinen toistaan kekseliäämpiä. Lisämausteen toivat vielä Ikaalisten oppiyritysten englanninkieliset esitykset.

Oppiyritykset ehtivät kiireisen päivän aikana vastaamaan muutamiin kysymyksiimme. AdFlow kertoi päivän sujuneen yli odotusten ja heidän mielestään kaikki olivat panostaneet tapahtumaan erittäin paljon. Myös Merienda kertoi päivän sujuneen hyvin ja he kiittelivät isosta tilasta, joka tapahtumalle oli varattu. Unelma Design Ikaalisista oli kohdannut ongelmia tiedonkulussa, mutta ongelmista huolimatta myynti oli lähtenyt hyvin käyntiin.

Kaiken kaikkiaan päivä oli erittäin onnistunut. Myyntitapahtuma oli toteutettu niin ammattimaisesti, että osa opiskelijoista jopa erehtyi luulemaan tapahtumaa oikeiksi messuiksi. Päivän kruunasi opiskelijoille järjestetty iltatapahtuma.


Esityksistä ja iltatapahtumasta tulossa vielä toinen kirjoitus, pysykää kuulolla!

11LikoA1, Nice2Wear Oy

Ida Ekunwe, Elisa Halonen, Paula Alanko